דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעשות כסף על ידי מינוף תוכן ברשתות חברתיות בעזרת שיווק גרילה ויחסי ציבור באינטרנט: גלו את השיטה במאמר אחד! 

מאת    [ 15/01/2014 ]

מילים במאמר: 655   [ נצפה 2145 פעמים ]

ניהול סיכונים נכון, ובמיוחד אם אתם רוצים ללכת על בטוח, ולהצליח ללא לסכן כספים מיותרים וללא הון עצמי גדול, מצריח מאיתנו את פיצוח השיטה והקוד שמוביל להצלחה. אם נתבונן במובן זה על תחום יחסי הציבור, קידום התוכן וזאת מתוך הפרספקטיבה של השיווק בכלל, ושיווק השותפים בפרט, נוכל לזהות את "הצופן הגנטי" והשיטה הבאה. ככלל, יחסי הציבור של הערוצים המסורתיים התבססו באופן די נרחב, אך לא בלעדי כמובן, על קוקטייל לא נעים במיוחד של כוח (שמוקרו בכסף) ומניפולציה תקשורתית של מידע (הנובעת מן הכוח שהושג בעזרת הכסף). מדוע? ובכן, באופן כללי, אך לא בלעדי כמובן, איש יחסי הציבור של העבר, שימש במרבית מן המקרים כדורמן או סלקטור של איש משפיע כזה או אחר, שמתוקף תפקידו הייה לסנן לא רק מידע אלא גם את הצרכנים, למשל פוליטקאים, עיתוניים, אנשי מקצוע ואחרים. סינון כזה של בעלי תפקידים תוך העברת מסרים מסויימים והתעלמות מאחרים לא רק, שיצרה עוד ועוד כוח, אלא שישבשה את האמת והמידע בבחינת מתיחת הפנים למציאות כתוצאת סינון המידע והעברתו הסלקטיבית של מידע נוח למפיץ. במצב עניינים מעין זה, עבור מרבית הציבור סוג כזה של "שיווק ויחסי ציבור" לא היה אלא סוג של "שטיפת מוח" והוא תוכנת למעשה לתכתיביהם של בעלי הממון והשליטה. מטבע הדברים, ובהשתלשלות מעין זו, שרשרת המזון השיווקית סבלה רבות בעבר מן העובדה, שהכניסה לתחום עיסוק זה היה מנוע מרבים מאותם אלו, שהממון הגדול לא היה בכיסם, ולכן גם הכוח להשפיע לא היה בתחום עיסוקם.

כך או כך, בראייה היסטורית, ובהתפתחות שנפרשה על פני עשורים רבים, ההתפתחות הטכנולוגית ששינתה את פני עולם השיווק ויחסי הציבור ומוטטה את שרשרת המזון המסורתית בנישה, הייתה השתלטותו של האינטרנט על המרחב של השיח השיווקי והציבורי. בהיותו מדיום דמוקרטי להפליא, נגיש וחופשי בצורה מדהימה וכמעט ללא היכולת לשלוט על תכנים כאלו ואחרים המתפרסמים בו, הפך האינטרנט ברבות השנים למכרה זהב ולתרנגולת מטילת ביצים עבור כל אותם אלו, שאין בידיהם הכסף הרב, אך יש להם את היכולת הטכנולוגית הגבוהה, היצירתיות המחדשת, החשיבה מחוץ לקופסה, התעוזה לעשות דברים חדשים, החדשנות המרעננת והיכולת להפתיע מחדש במקום לשחק את משחק לחיצת הכפתורים המוכר, הקר והמנוכר. וכך, התחלפה דמותו של איש יחסי הציבור הישן כמניפולטור ולעיתים אף כביריון השכונתי בדמותו של חנון המחשבים ודג הרקק הלמדני, שיודע לרתום את יכולותיו הטכנולוגיות הגבוהות ליצירתיות שבכתיבת התוכן, במינופו ברשתות החברתיות, ביצירת באזז ויראלי תקשורתי ברשת ובכך בקידום מסיבי של תוכן ויחסי ציבור דרך הרשת

אז איך כל זה קשור לשיווק שותפים. עבודה נכונה בתחום שיווק השותפים, למעט תחום השיווק הסלולרי, לאו דווקא מצריכה השקעה גדולה של כסף. גם כאשר אנו נכנסים לתחום השיווק בסלולר ובמובייל, יש לעבוד עם שיווק השותפים המסורתי ולממן דרכו באופן די נרחב את השיווק בסלולר במידה ואין ביכולותינו להשקיע סכומים גדולים בשיווק המובייל. כמובן שעבודה מעין זו מצריכה סבלנות, נחישות, התמדה ויסודיות. כך או כך, כאשר אנו עובדים בתחום שיווק השותפים המסורתי, אותו "הצופן הגנטי או הקוד של השיטה" הכרחי בכדי לקדם את שאנו משווקים באופן מהיר, יעיל ומקצועי. יש להבין, שמינוף תכנים דרך רשתות חברתיות בעזרת יחסי ציבור באינטרנט ובהתבסס על שיווק גרילה מסוגל להניב תוצאות מדהימות בתחום קידום התכנים המשווקים לפעמים אף בפרקי זמן קצרים של ימים בודדים ואף פחות מכך אם התשתית הנכונה הוקמה לכך מראש ובאופן נכון.

כמובן שעבודה אפקטיבית מעין זו אינה יכולה להסתכם "בפיצוח התוכן או הקוד הגנטי של השיטה", שכן זהו רק השלב הראשון, כשלאחריו מגיעים שלבי היישום, ההטמעה ועוד. שלבים אלו, בניגוד למה שרבים עלולים לחשוב, אף עולים בחשיבותים על פיצוח השיטה, שכן קידום תכנים בפרקי זמן של ימים בודדים מצריך גם הוא עבודה יעילה ושיטה מסודרת בפני עצמה. רבים מן האנשים שוגים פעמים רבות באי הבנת המהות של רשתות חברתיות ומתמקדים בפייסבוק ולכל היותר גם בטוויטר, אולם האמת היא, שתחום הרשתות החברתיות רחב הרבה יותר, הן לעומק והן לרוחב, וגם תחום מינוף ויצירת התכנים עצמם הם נושא מורכב הדורש לא רק יכולת טכנית-מקצועית מרשימה אלא למשל גם יכולת אמנותית גבוהה. כך או כך, במאמר זה פיצחנו עבורכם את הקוד הגנטי והשיטה. מכאן ואילך עליכם ללמוד את היישום ווהטמעה, בין אם אתם בעלי יכולות לימוד אוטודידקטיות גבוהות או זקוקים ללימוד מוסדר ולהדרכה. מניסיוננו לרוב שני הדבריפ מתבקשים, וזו שוב דוגמא לאיך חוסכים כסף.

מכללת ש"ש - האקדמיה לשיווק שותפים ומודיעין תחרותי באינטרנט


אתר: www.affiliateacademy.tk


יצירת קשר


יואב לוין: 050-2104668


דניאל בן שבת: 050-2662095


מייל:


info@affiliateacademy.tk




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב